VW i Ford chcą EWRX
Volkswagen i Ford są zainteresowane wystawieniem fabrycznych zespołów w FIA Electric World Rallycross Championship. Wycofały się z rozmów Peugeot i Audi. FIA i promotor mistrzostw, IMG uzależniają uruchomienie elektrycznych World RX w 2021 roku od zaangażowania się trzech producentów w terminie do 29 marca 2019. Elektryczna stałaby sie również seria ARX.
Samochody mają być szybsze od obecnych Supercars. Nadwozia bazujące na monokoku z włókna węglowego, dostarczy Oreca. Dostawcą baterii byłby Williams Advanced Engineering. Producenci zajmą się przygotowaniem elektrycznych silników - z mocą ograniczoną do 250 kW, a także homologują własne karoserie, podobne do seryjnych modeli z segmentu B lub C.
Prywatne teamy mogą dołączyć do mistrzostw wystawiając samochody dostarczone przez producenta lub przygotowując własne układy napędowe i karoserie - według projektu zaakceptowanego przez FIA.