Stohl skupia się na prowadzeniu zespołu

czw, 2 marca 2017 godz. 16:17:28 skomentuj rallycross

Manfred Stohl | fot. fiaworldrallycross.com

W zeszłym tygodniu STARD World RX Team poinformował, że zaliczy pełny sezon w World RX 2017. Zespół należący do Manfreda Stohla będzie obsługiwał dwie Fiesty Supercar, Timura Timerzyanova i Janisa Baumanisa.

- Wraz ze Stohl Group i STARD skupiamy się na intensywnych badaniach i rozwoju dla zaawansowanego przemysłu motoryzacyjnego - mówił Stohl w wywiadzie dla fiaworldrallycross.com.  To przede wszystkim praca przy wsparciu projektów motorsportowych, takich, jak np. nasz niedawny rozwój samochodów turystycznych TCR. Planujemy również trzecią ewolucję naszego Forda Fiesty RXS Supercar. Zaczęliśmy prace nad podwoziem w połowie 2016 roku. Pod koniec października wyciągnęliśmy pewne wnioski i postanowiliśmy stworzyć nasz własny zespół World RX. Do grudnia wszystko zostało poukładane, łącznie z mocnym składem kierowców. Do tej pory funkcjonowaliśmy, jako projekt Code-RX.

- STARD jest częścią Stohl Group i oznacza Stohl Advanced Research and Development. Code-RX to nasza wewnętrzna nazwa projektu rallycrosowego w mistrzostwach świata, odkąd zdecydowaliśmy się na wystawianie naszego zespołu. Nadal będziemy korzystali z tej nazwy w mediach społecznościowych w odniesieniu do detali całego przedsięwzięcia.

- Przede wszystkim to są kierowcy na najwyższym poziomie rallycrossu - odniósł się do zawodników, którzy będą reprezentowali zespół. - Skontaktowali się, ponieważ chcieli pracować ze mną i Stohl Racing. Naszym największym celem jest zwrot zaufania kierowcom i zapewnienie im możliwie jak najbardziej kompleksowej obsługi.

- Wystawimy dwa całkiem nowe Fordy Fiesta RXS Evo 3 Supercar. Są one oparte na samochodach opracowanych i zbudowanych przez  STARD w 2015 roku, a w 2016 roku zoptymalizowanych dla World RX Team Austria. Nasi inżynierowie intensywnie pracowali nad poprawkami Evo 3 na 2017 rok.

- Bardzo bym chciał - odparł na pytanie czy sam będzie startował. - Jednak szanse urzeczywistnienia tego są bardzo niskie, patrząc na to realnie. Z pracą, w którą jesteśmy zaangażowani w różnych projektach, zgłoszenie się, jako kierowca World RX, nie jest dla mnie obecnie możliwe.

Został zapytany również o cele zespołu na nadchodzące mistrzostwa.

- Ciężko powiedzieć. Z Volkswagenem, Audi, Peugeotem i Fordem, są cztery niezwykle konkurencyjne ekipy ze wsparciem fabrycznym, do tego MJP Racing Austria z mocnym składem. Jednak nasze nadzieje są przy życiu, ponieważ w odróżnieniu do innych kategorii wyścigowych, rallycross zapewnia prywatnym zespołom szanse bycia konkurencyjnymi - podsumował.

fot. fiaworldrallycross.com