Mocno poprawione Audi

wto, 3 kwietnia 2018 godz. 12:57:32 skomentuj rallycross

Andreas Bakkerud

Od 2020 do FIA World Rallycross Championship mają wejść w pełni elektryczne samochody. Audi rozważa swoje możliwe, dalsze zaangażowanie w WorldRX. Teraz skupiają się jednak na rozwoju Audi S1 EKS RX.

Audi Sport w dużym stopniu zwiększyło swoje wsparcie dla zespołu Mattiasa Ekströma. Efektem tych działań jest m.in. poprawiona aerodynamika nowego samochodu.

Nowe tylne skrzydło generuje większy docisk, a jednocześnie zmniejsza opór aerodynamiczny. Zoptymalizowano również lokalizację systemów chłodzenia, których wloty znajdują się teraz w dachu i w miejscu tylnych bocznych szyb.

W porównaniu do zeszłorocznej specyfikacji, zmieniono też pozycję silnika, co wiązało się również ze zmianami w układzie olejowym. Po raz pierwszy zastosowano podtrzymanie turbo. Oprogramowanie silnika również jest nowe. Moc jednostki wzrosła do 580 KM.

Dalszy rozwój nie będzie skupiał się już na maksymalnej mocy, ale na poprawieniu właściwości jezdnych.

- W zeszłym sezonie zaczęliśmy udzielać fabrycznego wsparcia zespołowi Mattiasa Ekströma - powiedział szef Audi Motorsport, Dieter Gass. - Teraz nasi inżynierowie po raz pierwszy zaangażowali się w dalszy rozwój samochodu.

- Mamy znacznie większą moc silnika niż kiedykolwiek wcześniej - mówił Mattias Ekström.

- To suma wielu drobnych rzeczy, które składają się na ten postęp - dodał. - Poprawiliśmy się we wszystkich obszarach i wiemy o ile szybszy jest nasz samochód. Jestem bardzo zadowolony z wykonanej pracy i mam nadzieję, że to wystarczy, abyśmy świętowali zwycięstwa i regularne wizyty na podium. Równocześnie mamy bardzo mocnych rywali, którzy również nie spali. Zobaczymy w Barcelonie, gdzie stoimy.

Pierwsza runda World RX odbędzie się w dniach 14-15 kwietnia w Barcelonie.

Audi S1 EKS RX
Audi S1 EKS RX