Elektryczny rallycross zatwierdzony

czw, 7 czerwca 2018 godz. 13:17:06 skomentuj rallycross

Plany wprowadzenia elektrycznych supercarów w World Rallycross Championship od sezonu 2020 zostały zatwierdzone przez Światową Radę.

Seria utrzyma obecny format sportowy, z podobną liczbą rund w roku, z udziałem zarówno producentów, jak i zespołów prywatnych.

Prywatni uczestnicy będą mogli homologować własne samochody, korzystając z tej samej baterii i podwozia co wszyscy konstruktorzy, ale zamiast wykorzystywać istniejące nadwozie samochodu drogowego, mają możliwość zaprojektowania własnego nadwozia na podstawie „ogólnego modelu samochodu” opracowanego przez FIA.

Williams będzie dostawcą akumulatorów, natomiast Oreca wygrała przetarg na dostawy pojedynczych podwozi opartych na karbonowym monokoku.

Producenci i prywatne ekipy będą montowały własny układ napędowy. Zostaje napęd na cztery koła. Przepisy techniczne wywodzą się z Formuły E, ale z pewnymi ograniczeniami mającymi na celu kontrolę kosztów i rozwoju. W samochodach będą montowane dwa silniki, po jednym na każdą oś, każdy z nich o mocy 500 kW.

Zespoły będą mogły wystawiać tylko dwa samochody. O mistrzostwo świata będą walczyli kierowcy oraz producenci. Prywatne ekipy będą rywalizowały o Team Trophy.

fot. fiaworldrallycross.com